Kokiu kuru varomas Jūsų automobilis?

Dienos anekdotas

Kalbasi du sodininkai:
– Augalams patinka, kai su jais kalbiesi.
– Puiku, eisiu dabar įžeidinėti piktžolių.

Komentaras

Mama:„Per mažas darbo krūvis, tai gal per daug dirbančių.? Palikite tiek mokytojų kiek reikia ir nereiks streikuoti."

Skaityti komentarus (2)
Buvo planų "siaurukais" Anykščius sujungti su Kaunu, Zarasais, Vilniumi...

Nieko dabar jau nebestebina visuomenės reakcija į kai kuriuos neįprastus, keistokus politikų, valdžios vyrų ir moterų priimamus nutarimus, dažnai atvirai dėl to stebimės, piktinamės ir galvojame, kad nuostabą keliantys sprendimai gimsta tiktai dabarties politinių veikėjų vėjavaikiškėse galvose.

 

Keistokų planų, sumanymų būta, pavyzdžiui, ir „smetoniniais“ laikais. Antai, ketinta taip smarkiai išplėtoti geležinkelių tinklą, kad bėgiais mūsų Lietuvėlė tiesiog būtų vagote išvagota.

Respublikos centriniame valstybiniame archyve saugomi dokumentai byloja, kad, įgyvendinus  prieškario Lietuvos planuose numatytus darbus, traukiniai turėjo pasiekti ne vieną dabartinio Anykščių rajono miestelį.

Antai, 1922 metų sausio pradžioje Lietuvos Geležinkelių Valdybos Taryba svarstė naujų geležinkelių statybos darbo planus, patvirtino svarbiausius uždavinius. Trečiaeiliu uždaviniu buvo minimas siaurojo geležinkelio Ukmergė – Vidiškiai – Kavarskas – Anykščiai tiesimas. Tačiau sudėtinga finansinė padėtis šalyje sutrukdė tuos planus netgi pradėti įgyvendinti, nekalbant apie jų užbaigimą.

Tiktai 1937- iesiems besibaigiant vėl intensyviai pradėta svarstyti geležinkelių tinklo plėtimo planus. Net buvo sudarytas naujų „siaurukų“ tiesimo planas dvylikai metų į priekį. Pirmoje eilėje tame plane buvo įrašyta naujojo geležinkelio linija Kaunas – Ukmergė – Anykščiai – Svėdasai –Zarasai.

Darbų pradžia čia buvo numatyta 1942 metais, o 1947-aisiais šia linija jau turėjo važinėti keleiviniai ir krovininiai traukiniai.

1939-aisiais po naujų ir ilgų svarstymų buvo patvirtintas naujas dokumentas „Siaurųjų geležinkelių plėtimo reikalu“, kuriame svarstytos galimybės nutiesti siaurojo geležinkelio liniją maršrutu Kaunas – Zarasai. Tuo tikslu aptarti net trys skirtingi variantai: 1) Kaunas – Vandžiogala –Šėta – Pagiriai – Troškūnai –Viešintos – Šimonys – Skapiškis – Kamajai – Jūžintai – Dusetos –Zarasai; 2) Kaunas – Vandžiogala – Šėta – Siesikai – Ukmergė – Želva – Molėtai – Kukuciškis (Kuktiškės) –Tauragnai – Salakas – Zarasai;  3) Kaunas – Rumšiškės – Gelvonai – Pabaiskas –Ukmergė – Kavarskas – Anykščiai – Svėdasai – Užpaliai – Dusetos – Zarasai. Šio dokumento sudarytojų nuomone, būtų priimtiniausias trečiasis variantas, kadangi kai kurios šių vietovių geriausiai atitinka tas kryptis, kuriomis bus galimybė ateityje tiesti naujus geležinkelius.

Kaip ir ankstesniame variante, geležinkelio tiesimo darbai turėjo prasidėti 1942-aisiais, o juos užbaigti ketinta 1947-aisiais.

Dar kartą Lietuvos Geležinkelių Taryba pakoregavo planus 1940-ųjų pavasarį. Tuomet buvo numatyta tiesti plačiojo geležinkelio liniją Kėdainiai – Ukmergė – Pabradė ir siaurojo geležinkelio linijas: Rokiškis – Svėdasai – Anykščiai – Ukmergė –Vilnius, taip pat Ukmergė – Jonava – Kaunas ir Panevėžys – Ukmergė.

Žinoma, ir šie geležinkelio tiesimo darbai nebuvo atliekami. Viską iš esmės pakoregavo sovietinė okupacija, prasidėjęs Antrasis pasaulinis karas...

O vis tik būtų įdomu, koks likimas lauktų tokių geležinkelių dabar, jeigu jie Aukštaitijoje būtų buvę nutiesti?

Vytautas BAGDONAS

Palikite komentarą

0
Sąlygos ir terminai.
  • Lissa

    Nuoroda

    Nori rasti moterį, vieną naktį? Sveiki atvykę į
    >>>> w­w­w­.S­e­x­c­o­s­s.c­o­m

    Prieš 8 mėnesių
  • augis

    Nuoroda

    lietuva ne tik nuostoliu nresugeba paskaiciuoti bet labiausia uzdraudusi atverti KGB BYLAS

    Prieš 8 mėnesių
  • Keistuolis

    Nuoroda

    Nelabai galejau suprasti straipsnio autoriuos mintis apie valdzios planus tiesti gelezinkeli per visa Lietuva, ir kodel(autoriaus manymu) tai buvo keistas noras,,bent jau siekti tokio tikslo.nes tik gerai issivysciusios salys gali sau leisti tokia prabanga ....kartais persasi tokia mintis kad jeigu ne vokieciai ar tie "prakeikti" rusai tai lietuviai dar iki dabar su arkliniais vezimais vazinetu :)))

    Prieš 8 mėnesių
  • Donaldas

    Nuoroda

    Ar tiktų būti meru, (ar vicemeru) asmuo kuris iš verslininkų reikalauja kyšio ? Juk tai darydamas griauna rajoną ir gyventojų gerovę ! Kitaip nepavadinsi, jis VAGIS
    AR MUMS REIKIA VAGIES - NE
    Apskritai tokiam asmeniui , kaip visuomenės dorovės kenkėjui turi buti uždrausta dalyvauti bet kokiuose konkursuose užimti valstybinius postus ! Turime pripažinti ir suvokime kad tai KENKÈJAS !

    Prieš 8 mėnesių
  • PatriciaRam

    Nuoroda

    „Google“ sumokėjo kasdienį darbą, kuris svyruoja nuo $ 500 iki $ 1000. Aš gavau $ 23,749 už pirmąjį mėnesį ir $ 32,854 už praėjusio mėnesio atlyginimą iš „Google“, kuris namuose dirbo 3 valandas per dieną. Netgi tie, kurie yra nauji, gali lengvai užsidirbti 200 JAV dolerių per valandą, O laimėjimai Laikui bėgant gali būti dar didesni. daugiau čia ...

    >>>>>> w­w­w­.­w­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m

    Prieš 8 mėnesių
  • o kas skaiciuoja kiek

    Nuoroda

    per28 metus zmonems ir lietuvai nuostoliu partijos ir partiniai pridare ir dar mano nuomone daro

    Prieš 9 mėnesių
  • atsakymas į: o kas skaiciuoja kiek Nuoroda

    paskaičiavau, kad tu ir panašūs į tave ne tik nuostolius daro bet ir kenki. Net valstybės pavadinimo nepripažindamas, kiši trigrašį.

    Prieš 9 mėnesių
  • Auksinis protas

    Nuoroda

    Kuo viščiukas tapo užaugęs?

    Prieš 9 mėnesių
  • Jonas

    Nuoroda

    Čia visiškai neišnaudotas Anykščių potencialas ir tik Tubio ambicijų neaiškių ir nesuprantamų dėka.

    Prieš 9 mėnesių
  • viska

    Nuoroda

    isvoge isgriove ,butu ir platus gelezinkelis buve,dar zymes yra ir stoti butume tureja ,prasykom viska ,tik kruva partiniu zadetoju ir komitetu del lovio ir saves

    Prieš 9 mėnesių
Įkelti daugiau